DOKUMENTY
Z klientami, którzy chcą nadać dokumentowi status dokumentu urzędowego umawiam się w mojej Kancelarii Notarialnej w Krakowie. Przed dokonaniem czynności, udzielam Klientom bezpłatnych informacji na temat dokumentów, które są niezbędne do sporządzania aktu notarialnego, a także w zakresie wysokości wszystkich opłat, w tym taksy i podatków, których obowiązek pobrania spoczywa na rejencie.
Podstawą do wykonania czynności notarialnej, jest stwierdzenie tożsamości osób, które biorą udział w czynności. Odbywa się to na podstawie okazania notariuszowi ważnego dokumentu tożsamości, którym może być dowód osobisty, paszport lub karta stałego pobytu.
Te dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim. W innym przypadku konieczne jest wykonanie ich translacji przez tłumacza przysięgłego i dostarczenie do Kancelarii dokumentu wraz z tłumaczeniem.
Dokumenty niezbędne do wykonania określonych czynności notarialnych to:
Do sporządzenia umowy zbycia lokalu mieszkalnego lub użytkowego :
- Aktualny odpis z księgi wieczystej, lub jej numer z systemu elektronicznego,
- Dokument będący podstawą nabycia (np. wypis aktu notarialnego),
- Dokument tożsamości stron czynności notarialnej,
- Inne dokumenty wynikające z konkretnej sytuacji.
Do sporządzenia umowy zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego:
- Aktualny odpis z księgi wieczystej lub jej numer z systemu elektronicznego, jeśli jest ona w nim prowadzona dla zbywanego prawa,
- Dokument będący podstawą nabycia,
- Dokumenty tożsamości stron czynności notarialnej,
- Inne dokumenty wynikające z konkretnej sytuacji.
Do sporządzenia umowy zbycia nieruchomości stanowiącej zabudowaną bądź niezabudowaną działkę gruntu:
- Aktualny odpis z księgi wieczystej lub jej numer z systemu elektronicznego,
- Dokument będący podstawą nabycia,
- Wpis z rejestru gruntów, przeznaczony do dokonania wpisu w księdze wieczystej,
- Zaświadczenie o przeznaczeniu działki w planie zagospodarowania przestrzennego,
- Dokumenty tożsamości stron czynności notarialnej,
- Inne dokumenty wynikające z konkretnej sytuacji.
Do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia:
- Odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
- Zaświadczenie o numerze PESEL spadkodawcy,
- Testament spadkodawcy, jeżeli został sporządzony,
- Odpisy skrócone aktów stanu cywilnego spadkobierców,
- Numer księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości wchodzącej w skład spadku,
- Inne dokumenty wynikające z konkretnej sytuacji.